אפריל 5102
מקורות
Baron-Cohen, S., Leslies, A.M., Frith, U. (1985). “Does the autistic child have a ‘theory of mind’?”. Cognition; 21:37-46.
1.
Goldberg, E. & Bilder, R.M. (1986). “Neuropsychological perspectives: Retrograde amnesia and executive deficits”. In L.W. Poon
2.
(Ed.) Handbook for clinical memory assessment of older adults. Washington, D.C.: APA
Sohlberg, M.M. & Mateer, C.A. (1989). Introduction to Cognitive Rehabilitation. New York: Guilford Press.
3.
Gallagher, S. & Zehavi, D. (2008). The Phenomenological Mind: An introduction to Philosophy of Mind and Congnitive Science.
4.
New York, NY: Routledge..
Schachter, D.L. (1987). “Implicit Memory: History and current status”. J. Exp Psychol: Lear, Mem Cognit 13:501-518.
5.
Stern, D., (2004). The present moment in psychotherapy and everyday life, W.W. Norton & Company, NY, London.
6.
Squire, L.R & Kandel, E.R. (2009). Memory, From Minds to Molecules, Second edition, Roberts & Company Publishers.
7.
Tulving, E. (2002a). “Chronostesia”. In D. Stuss & R. T. Knight (Eds.), Principles of Frontal Lobe Function. Oxford Universith Press,
8.
311-325.
Tulving, E., (2002b) Episodic Memory: From Mind to Brain. Annual Review of Psychology, Vol. 53: 1-25.
9.
Winnicott, D.W. (1969). “On the use of an object”. International Journal of Psychoanalysis, 50.
10.
(). אולם, מעל לכול, זהו עצמי בעל
Gallagher & Zahavi, 2008
ו”ישאיל” את
,alter ego
תשוקה לאובייקט, שיכיל וישמש כ-
האונות הפרונטליות שלו, לצורך החזקת הזיכרון, רצף הזמן
החולף... והתקווה.
מאמר זה לא עסק בהרחבה בנושאים תיאורטיים וגם לא הועמק
בו הדיון ברציונל ובאופן השימוש בכלים טיפוליים לא ורבליים (יש
מקום למאמר המשך בסוגיות אלה). הושם במאמר זה דגש על
כך שגם כאשר הסיכויים נראים קלושים, נוכח פגיעה מוחית קשה,
נסיבות טראומטיות ובתנאים של אובדנים קשים, חשוב שלא נמעיט
מאמונתנו ויכולתנו להעניק פסיכותרפיה בעלת ערך ומשמעותית, כדי
לאפשר שיפור של איכות חיים, יהיו אלה חיים צנועים ככל שיהיו.
- 54 -