פסיכואקטואליה
9
דבר החטיבה החינוכית
חדשות החטיבות
חברים יקרים,
מאחורינו. שנה עמוסה בדיונים סוערים
2015
שנת
בשדה בריאות הנפש בכלל ובפסיכולוגיה בפרט.
הקולות רוחשים, ויכוחים על רורשך, על הרפורמה,
והתחייבויות, על הסכמי השכר, על
17
על טופסי
המלגות ומה לא. נראה שאנו בדור אקטיבי, מעורב,
פעיל ויוזם, בתקופה שבה קולות מושמעים ונשמעים,
והפאסיביות שנקשרה שנים עם מקצוע הפסיכולוגיה,
מפנה אט אט מקומה לאקטיביות או אף לאקטיביזם
חברתי ומקצועי. ביון כתב בכתביו פעם, שפסיכולוג
צריך לבוא לחדר הטיפולים "ללא זיכרון וללא תשוקה"
). נשאלת השאלה, אם כך
No memory, no desire
(
גידלו אותנו להיות בחדר הטיפולים, איך נוכל לשנות
משהו בעולמנו האמיתי? שהוא מלא במכשלות, בורות
ואתגרים. קשיים שללא זיכרון וללא תשוקה עזה לגבור
עליהם, היכולת שלנו לפתור אותם תישאר בספק.
חלק מהישגי החטיבה בשנה זו
במהלך השנה נכנסה לתוקף הרפורמה בבריאות
הנפש, שאותותיה לא פסחו גם עלינו. בעקבותיה עברה
דבר החטיבה השיקומית
שלום לחברינו הפסיכולוגים החינוכיים,
בסמינר הארצי השנתי הגדול
2015
סיימנו את שנת
מזה שנים רבות, ולפי המשובים, בעל-פה במהלך
הסמינר ובכתב בדפי המשוב, גם המוצלח ביותר.
על דעת המנחים והמשתתפים כאחד. בנוסף, קדם
הסמינר, שעסק בקשת האוטיסטית, היה מעמיק,
מלמד ומאתגר מאוד. צוות המרצים הפעם הכיר את
אופי עבודתם של הפסיכולוגים החינוכיים, התכוונן
אליו וראה בו את אנשי המקצוע המתאימים להוביל
את ההדרכה, הייעוץ והטיפול של התלמידים עם
האוטיזם, הוריהם ומוריהם במערכת החינוך.
פסיכולוגים,
520
כמה נתונים: בסמינר עצמו השתתפו
263 ,
מומחים
110 ,
מדריכים
122 :
. מתוכם
387 -
בקדם
גברים.
113-
נשים ו
424 .
טרום מתמחים
29-
מתמחים ו
חברים בהפ"י. (וחבל שכך. מספר גדול של חברים
339
בארגון מחזק אותו ומאפשר לו לדאוג לאינטרסים
של חבריו. אתם, חברי הפ"י שתקבלו את החוברת,
סדנאות
42
אנא עודדו עמיתים להצטרף.) קיימנו
מנחים. חשוב לי להדגיש כי כל ההנחיה
61
בהנחיית
הייתה בהתנדבות מתוך רצון טוב לתרום להתפתחות
המקצועית שלנו והערכה למקצועיות שלנו. ותודתי
הגדולה, ואני בטוחה שגם תודתם של המשתתפים,
נשלחת אליהם. בערב פתיחת הסמינר כיבד אותנו
בנוכחותו ראש עיריית טבריה שמדבריו עלה שמכיר
ומוקיר את עבודתנו.
ועד המתמחים וצוות מאבק השכר (הדינאמיים
מפגשים במהלך הסמינר
2
והמחויבים) ארגנו וקיימו
שבהם מסרו אינפורמציה חשובה הן בנושא תהליך
ההתמחות והן בסטטוס של הסכמי השכר. יצרו מתווה
מנחה למתמחה לבניית תוכנית ההתמחות וגם הביאו
דוגמאות מכמה שפח"ים כיצד מתנהל שם התהליך.
בהחלט הרשימו בפעילות ובהצגתה ומסמנים את דור
ההמשך הן מבחינה מקצועית והן מנהיגותית.
דוגמה ממשית של ההמשכיות היא חברתנו תמר
גרינוולד משפ"ח ירושלים, שהייתה מאוד פעילה בוועד
המתמחים, עברה את בחינת המומחיות בהצלחה ומיד
התנדבה להצטרף לוועד החטיבה. משתתפי הסמינר
שמהווים גוף בוחר בחרו בה במחיאות כפיים סוערות
ואם לא תצוף התנגדות מנומקת לבחירתה אחרי פרסום
דברים אלה, הרי רשמית תהיה חברת ועד. תמר היא
השנייה שעברה מפעילות בוועד המתמחים לפעילות
בוועד החטיבה. קדם לה מידד כהן משפ"ח פתח
תקווה, שעל בחירתו הכרזנו בחוברת פסיכואקטואליה
הקודמת. במהלך הסמינר קיימנו ישיבה משותפת
ראשונה והתחלנו להתוות את הפעילות שלנו בהמשך.
כמובן שאני קוראת לאנשים נוספים שאכפת להם
לבוא להצטרף ולתרום לטובת כלל החברים בנושאים
מקצועיים וארגוניים.
בנושא גמול ההשתלמות יש כרגע ראירגון אבל אתם
מוזמנים לפנות אלי בכל בעיה שמתעוררת ולא זוכה
למענה.
תהיה משעממת
2016
אני מאחלת לכולנו ששנת
מבחינת אירועים חריגים וחירומיים אך פורייה מבחינת
תרומתנו לרווחה הרגשית והנפשית של התלמידים
והמורים במערכת החינוך.
שנה אזרחית טובה לכולנו,
ציפי חייקין
יו"ר החטיבה לפסיכולוגיה חינוכית
61
המשך בעמוד