Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  63 / 68 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 63 / 68 Previous Page
Page Background

פסיכואקטואליה

- 63 -

זהו מדריך למטפל ההתנהגותי קוגניטיבי

המתחיל, העוסק בטיפול באוכלוסיית הילדים.

כידוע, טיפול בילדים מחייב גם הדרכת הורים,

לעתים אף טיפול בהורים, שעל כן צריך מטפל

כזה לשלוט בכל רזי הטכניקה הן לגבי הילדים

והן לגבי מבוגרים, במסלולים מקבילים.

הספר בנוי כספר הוראות מובנה ומפורט,

המסביר לקורא מהו טיפול קוגניטיבי

התנהגותי, ולאחר מכן לוקח את ידו, ומוביל

אותו, צעד אחר צעד בתהליך הטיפולי, החל

מן המפגש הראשון עם ההורים.

הפרקים השונים של הספר מציגים בעיות

שונות המביאות לטיפול, ובצמוד להן טכניקות

ספציפיות היעילות לאותה בעיה: החל מפיתוח

מיומנויות הוריות, דרך טיפול בקשיי התנהגות

שונים, קושי בהשתלבות חברתית וחרדות.

ד”ר נעמי אפל היא עובדת סוציאלית, מומחית

.

CBT

ומדריכה מוסמכת ב-

ספר שימושי וטוב!!!

עם הורים וילדים

CBT

לדבר

ד”ר נעמי אפל, אח, 5102

ד”ר ליאת פולוצקי, פסיכולוגית חינוכית, מסכמת

בספרה זה את עבודת הדוקטורט שלה על

תלמידים מחוננים, “משיגי יתר”, ועל ההשלכות

הרחבות של תופעה זו על הפרט והחברה.

הספר סוקר את התופעה, את גורמיה השונים,

למשל, המצב הכלכלי, המצב החברתי, סדר

הלידה, האווירה בבית, אישיותו של התלמיד המשיג

יתר ועוד. כמו כן מתואר המחקר שנערך, תוצאותיו

והמסקנות שהצביע עליהן.

הספר מאיר עבורנו פלח מאוכלוסיית התלמידים,

הזוכים בדרך כלל לתשומת לב פחותה של

המערכת, מול האוכלוסייה החלשה, התלמידים

הנזקקים, שבחסר. בכך תרומתו, בעיקר

לפסיכולוגים חינוכיים הפועלים במערכת, אך גם

לכל אחד מאיתנו, כאיש מקצוע וכבן משפחה.

בספר שפעה של מידע ונתונים, הרבה חוזרים

על עצמם. הקריאה שוטפת, אך מציפה ומעייפת

לעתים. עם זאת - תרומתו חשובה ומעוררת

מחשבה.

מעבר לגבול היכולת: משיגות יתר, מקורותיה והשלכותיה

ליאת פולוצקי, הקיבוץ המאוחד, 5102

Love and Loss in life and in treatment

Linda B

.

Sherby

,

Routledge

, 2013

לינדה שרבי היא פסיכואנליטיקאית אמריקאית,

החיה כיום בפלורידה. קודם לכן גרה ופעלה

במדינה צפונית בארצות הברית, שאותה עזבה

בעקבות מחלתו של בעלה, אשר נאלץ להתגורר

בפלורידה. בנוסף לכך חוותה, בשנים האחרונות,

את מות הוריה. רצף זה של משברים ואובדנים הביא

אותה לבחון את השפעתם עליה כמטפלת, ואת

הביטויים לכך שנוצרו בחדר הטיפול, מול מטופליה

השונים. גם חוויית האהבה איננה מוזנחת, וגם היא

נבחנת תחת אותו מיקרוסקופ. כך היא פורשת את

ייצוגן של דרמות החיים בחדר הטיפולים, כפונקציה

של האירוע: אהבה, חולי או אובדן, היחשפותו של

המטפל בפני המטופל ואישיותו של המטפל מול

כל מטופל ספציפי שלו. ניתוח האינטראקציות

הטיפוליות במצבים אינטנסיביים אלה נעשה לא

רק באופן תיאורי, אלא תוך כדי מחשבה ושיקול

של העצמת המטופל וקידום הטיפול, דווקא על

רקע “תסבוכות” אלה.

שרבי מצליחה יפה להראות לנו את התשתית

האנושית שבכולנו, כולל חולשותינו, גם כמטפלים,

ועם זאת - את הצורך והיכולת, ברוב המקרים, לנצל

מצבים אלה דווקא כדי לבנות את הגשר והקשר

המשמעותיים ביותר ולהוביל את הטיפול להצלחה.

נוגע ללב. מאלף!

שיטת כוח המוח של צביקי

ואסיים בספר לילדים:

הורות תומכת, קשר ותקווה, 5102

=

יואל אליצור, בחסות התקשרו”ת

פרופסור יואל אליצור כתב ספר לילדים. ומה

טומנים בחובם דפי הספר?

ראשית: איורים יפהפיים, מעוררי חיוך, שמחה

ותקווה.

שנית: סיפור חביב על צביקי הצב וחבריו.

ושלישית: חוכמה של למידת ויסות רגשות, ובעיקר:

“לכעוס בלי להרוס”.

ואכן, הרבה יותר נעים מטיפול פסיכולוגי בחדר זר

ומנוכר...

צביקי לומד להרגיע את מוחו הקודח, ואת כעסו

הרותח, ולתרגל פתרון ריבים, בלי לפגוע בחברים...

הוא לומד לבקש סליחה ולהשלים, וכך הוא זוכה

למחמאות ולחיבוקים!

מקסים!!! מומלץ מייד לקנות ולנסות!!!